PROCEDURA DE CONTRACTARE A UNUI LEASING AUTO

Cum se derulează procedura de accesare a unui leasing auto pas cu pas? La această întrebare ne propunem să vă răspundem în materialul de mai jos:

Identificarea nevoii

De ce să faci un leasing dacă nu ai nevoie? Pornind de la afirmația că un mijloc de transport este o necesitate pentru o familie, implicit ajungem la concluzia că este o resursă importantă pentru o companie cât de mică. Dar ce se întâmplă când ai deja o mașină, sau două, sau zece? Ai obținut un profit considerabil și preferi să îl aloci pentru dezvoltarea companiei, decât să plătești impozit pentru el. Aici intervin avantajele fiscale ale unui leasing și posibilitatea de a extinde parcul de mașini.

Identificarea bunului sau a vânzătorului, sau și una, și cealaltă

De cele mai multe ori suntem deciși în privința parametrilor bunurilor, sau există situații în care am cumpărat deja o mașină de la un dealer/parc auto și am fost mulțumiți de calitatea cumpărăturii și de serviciile vânzătorului. Avantajele achiziționării în sistem de leasing pornesc de la faptul că firmele de leasing (finanțatorii) nu finanțează de la furnizori neagreați (agreerea presupune o analiză a produselor propuse spre vânzare de un furnizor auto), deci suntem relativ feriți de mașinile „dubioase” care, dacă discutăm despre automobile rulate, sunt frecvent întâlnite pe piață.

Vizualizarea bunului

Aceasta este o etapă foarte importantă. Chiar și în condițiile în care furnizorii agreați dispun de automobie relativ bune, nimeni nu este ferit de surprize neplăcute, nici măcar vânzătorii. Dacă dealerul (furnizorul) este corect și nu are nimic de ascuns, o să vă prezinte actele mașinii, un istoric  al acesteia, o să vă permită verificarea la un service auto și, cu siguranță, veți putea efectua un test-drive. Deasemenea, majoritatea furnizorilor auto oferă garanție.

Obținerea ofertei de finanțare și introducerea dosarului în analiză

Aici intervenim noi, societățile de consultanță (de cele mai multe ori, însă, suntem alături de Dumneavoastră de la identificarea bunului și a furnizorului). Pe lângă oferta de finanțare, efectuăm o scurtă analiză financiară a companiei Dumneavoastră și selectăm soluția cea mai avantajoasă din piață, vă solicităm actele necesare, le sistematizăm și le introducem în analiză.

Analiza dosarului de leasing

Analiza, de obicei, durează 48 de ore. În cazul întrebărilor survenite din partea finanțatorului, vă consiliem și urmărim soluționarea acestora în timp util. Dacă analiza nu are loc pe procedură simplificată, prețul bunului este mai mare decât plafonul stabilit sau reprezină un obiect de lux, au existat întârzieri la rambursarea împrumuturilor antErioare, sau alte situații prevăzute de riscul financiar, analiza dosarului poate fi preluată de către departamentul de risc și timpul de analiză se poate extinde până la maxim 5 zile.

Prezentarea ofertei aprobate și a ofertei de asigurări

În momentul finalizării analizei, vă prezentăm oferta aprobată. Odată cu acceptul Dumneavoastră, se solicită ofertele de asigurare. Marea majoritate a companiilor de leasing vă permit alegerea asiguraturului și a modalității de plată a asigurărilor (lunar, trimestrial, semestrial sau integral pentru CASCO/ semestrial sau integral pentru asigurare RCA).

Emiterea și semnarea contractului

De îndată ce ați selectat asiguratorul și modalitatea de plată a asigurărilor, se trece la emiterea contractului. Odată emis, veți primi întregul set de acte pe e-mail și vom stabili detaliile semnării. În cazul întrebărilor, veți beneficia de consultanță din partea specialiștilor noștri. La semnarea contractului, veți primi factura de avans din partea finanțatorului și vi se va solicita copia Ordinului de Plată sau a chitanței (în cazul în care achitați cash la banca finanțatorului).

Emiterea polițelor de asigurări și plata bunului către furnizor

Odată semnat, contractul este depus, este validat și se emit asigurările. În momentul în care a fost vizualizat avansul și în contul finanțatorului, bunul este achitat de către acesta și vi se transmite un Ordin de Plată în acest sens, atât Dumneavoastră, cât și furnizorului.

Livrarea bunului

Majoritatea furnizorilor auto livrează mașina pe bază de Ordin de Plată de la finanțator și nu este necesar să așteptați înregistrarea plății în contul acesora, care ar întârzia livrarea cu maxim o zi. La preluarea mașinii de către Dumneavoastră se semnează Procesul Verbal de predare-primire și contractul de garanție.

Astfel, într-o săptămână, ajungeți de la o simplă idee, la o tranzacție încheiată, cu efort financiar și emoțional minim. Veți beneficia de asistența și consultanța noastră pe parcursul procedurii de finanțare, cât și pe parcursul întregii perioade de derulare a contractului. Nu ezitați să folosiți acest drept care vi se oferă absolut gratuit!